Animating object with CSV / TXT file in Unity 3d

Advertisemen



Animating object with CSV / TXT file in Unity 3d

This will give you the basic idea on how to use CSV file in unity 3d and create animation from its contents.



Copy and paste the codes used in this video :

using UnityEngine;
using System.Collections;
using UnityEngine.UI;
using System.IO;

public class CSVFIleReader : MonoBehaviour 
{
    public GameObject cubeTest;
    public TextAsset csvFile;
    
    // Update is called once per frame
    void Update () 
    {
        readCSV();
    }

    void readCSV()
    {
        string[] records = csvFile.text.Split('\n');
        for(int i = 1; i < records.Length; i++)
        {
            string[] fields = records[i].Split(',');
            cubeTest.transform.Rotate (float.Parse(fields[1]), float.Parse(fields[2]), float.Parse(fields[3]));
        }
    }
}

Please don't forget to subscribe and share.

Advertisemen

Disclaimer: Gambar, artikel ataupun video yang ada di web ini terkadang berasal dari berbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika ada masalah terkait hal ini, Anda dapat menghubungi kami disini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

© Copyright 2017 Tutorial Unity 3D